Тернопільський обласний комунальний інститут
післядипломної педагогічної освіти
ПРОГРАМА
МІЙ ШЛЯХ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ
на 2015-2020 р.р.
|
Слухача групи курсів
підвищення кваліфікації
історії та суспільствознавчих
дисциплін
Ангелюк Н.В.
ЗОШ І–ІІІст.№2
м. Заліщики
Науковий керівник:
Вітенко Ігор Михайлович
доцент кафедри методики
викладання навчальних
дисциплін
і освітнього менеджменту ТОКІППО,
кандидат географічних наук
|
Тернопіль - 2015
1.
Науково-методична
проблема.
Розвиток творчих здібностей дітей за допомогою
інтерактивних методів навчання
2.
Мета і завдання програми
саморозвитку:
підвищення інтересу до вивчення
історії та правознавства; розвиток творчих здібностей та самостійності у учнів; активізація
пізнавальної діяльності учнів; створення належних умов;
Основні завдання:
§
використовувати різноманітні форми і методи організації навчальної
діяльності, орієнтованої на конкретного учня;
§
створювати атмосферу зацікавленості кожного учня в роботі класу;
§
стимулювати учнів до висловлювань, використання різних способів виконання
завдань без страху помилитися, одержати неправильну відповідь;
§
підтримувати учня у його бажанні знаходити свій спосіб роботи;
аналізувати роботу свою та інших учнів на уроці;
§
створювати педагогічні та навчальні ситуації, що дають кожному учневі на
уроці виявляти ініціативу, самостійність у роботі;
§
створювати
умови для природного самовираження учня.
3.
Кредо
(девіз) педагога.
Життєве кредо:
"Роби добро, -
мені казала мати,- і чисту совість не віддай на шмати!" Благословенний
мамин заповіт ніхто в мені не зможе поламати" (Д.Павличко)
Педагогічне кредо:
"Потрібно бути людиною, незважаючи на всю жорстокість світу.
І це - можливо"
4.
Програма.
№ з/п
|
Зміст
діяльності
|
Термін
виконання
|
Відмітка
про виконання
|
Модуль
1 . Загальнометодологічна і теоретична підготовка (осмислення програмних
положень у галузі розбудови національної освіти, ознайомлення з інноваціями в
освіті)
|
|||
1.1.
|
Опрацювати
науково-методичні посібники
|
||
1.1.1
|
Васильєва Н.М. Застосування інтерактивних методів навчання на уроках предметів гуманітарного циклу
//Управління школою. – 2005. - № 34
|
ІІ півріччя
2016року
|
|
1.1.2
|
Пометун О., Пироженко Л. Сучасний урок. Інтерактивні
технології навчання: Науково-методичний посібник. – К.: Видавництво А.С.К.,
2004. – 192 с.
|
І півріччя
2015 року
|
|
1.1.3
|
Пометун
О. Методика навчання історії в школі / О.І. Пометун, Г.О. Фрейман. – К.:
Генеза, 2006. – 328 с.
|
І півріччя
2017року
|
|
1.1.4
|
Пометун
О.І. Енциклопедія інтерактивного навчання / О.І. Пометун. – К., 2007. – 144
с.
Інтерактивні технології навчання: теорія, практика,
досвід: метод. Посіб. Уклад.: О. Пометун, Л. Пироженко. – К.: А.Н.Н., 2002. –
136 с.
|
ІІ півріччя
2016 року
|
|
1.1.5
|
Сучасний учитель та сучасний урок (методичні рекомендації
щодо вивчення історії України та
всесвітньої історії в школі).: укладач Левітас Ф. Л. – 2-е видання,
стереотипне. – К.: КМІУВ імені Б. Грінченка, 2002. – 15 с.
|
ІІ півріччя
2018 року
|
|
1.2.
|
Опрацювати
статті у фаховій періодиці
|
||
1.2.1
|
Вольфовська Т.
Визначення рівня сформованості інтерактивних умінь особистості на етапах
соціалізації //Педагогіка і психологія. - 2003. - № 3-4. - C. 141-148
|
І півріччя
2015 року
|
|
1.2.2
|
Варзацька Л.
Інтерактивні методи навчання: лінгводидактичні засади //Дивослово. - 2005. -
№ 2. - C. 5-19
|
І півріччя
2016 року
|
|
1.2.3
|
Кратасюк Л. Інтерактивні методи навчання: Розвиток
комунікативних і мовленнєвих умінь // Дивослово. – 2004. – №10. – С. 2-11;
|
І півріччя
2017 року
|
|
1.3.
|
Опрацювати
інтернет-ресурси
|
||
1.3.1
|
Вересень-жовтень
2015 року
|
|
|
1.3.2
|
Січень-лютий 2016 року
|
|
|
1.3.3
|
Вересень-жовтень
2017 року
|
|
|
1.3.4
|
Історія
України
|
Січень-лютий 2018
року
|
|
1.3.5
|
Альманах
війни - історія, факти
|
Вересень-жовтень
2018 року
|
|
Модуль
2. Фахово-функціональна підготовка.
|
|||
2.1
|
Вивчення
нормативних документів і нових навчальних програм (інваріантної і варіативної
складової)
|
||
2.1.1
|
Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних
закладів.
Історія України. Всесвітня історія. Міністерство освіти і
науки України. ВТФ «Перун», 2005 р.
|
І півріччя
2015 року
|
|
2.1.2
|
Опрацювати Указ Президента України від 23.01.2001 р. за №
35/2001
|
Серпень
2015 року
|
|
2.1.3
|
|
|
|
2.1.4
|
|
|
|
2.1.5.
|
|
|
|
2.2.
|
Ознайомлення
з новими навчально-методичними комплексами (підручники, зошити, методичні
посібники для вчителя)
|
||
2.2.1
|
|
|
|
2.2.2
|
|
|
|
|
Пометун
О.І.
|
|
|
2.3.
|
Опанування
методикою використання засобів навчання
|
||
2.3.1
|
Розробити план
– конспект уроку « Національно-
визвольна війна»
|
І півріччя
2016 року
|
|
2.3.2
|
Розробити вікторину «Ми кращі знавці історії ».
|
ІІ півріччя
2017 року
|
|
2.3.3
|
Розробити
дидактичний матеріал для використання на уроках
|
І півріччя
2018 року
|
|
2.4.
|
Позаурочна
діяльність
|
||
2.4.1
|
Підготувати і
провести позакласний захід
« Я люблю
україну»
|
І півріччя
2016 року
|
|
2.4.2
|
Підготувати і
провести позакласний захід « Козацькими стежками»
|
І півріччя
2018 року
|
|
2.4.3
|
Підготувати і
провести брейн – ринг « Україна серце – Європи»
|
І півріччя
2019 року
|
|
2.5.
|
Робота з
учнями (обдарованими та педагогічно занедбаними)
|
||
2.5.1
|
Розробити завдання для учнів, які беруть участь у
загальношкільній олімпіаді з історії.
|
Щорічно
|
|
2.5.2
|
Розробити
виховний захід « Під твій покров прибігаємо..»
|
Щорічно
|
|
Модуль 3.
Інноваційні технології в навчально-виховному процесі
|
|||
3.1.
|
Ознайомитися
з технологіями
|
||
|
критичного
мислення;
|
|
|
|
проектною
технологією;
|
|
|
|
біоадекватною
технологією.
|
|
|
3.2.
|
Апробувати
на уроках технології
|
||
3.2.1
|
Провести урок у
8класі « Козацька держава-
Гетьманщина».
|
ІІ півріччя
2017 року
|
|
3.2.2
|
Апробувати на уроках: методи інтерактивного навчання
|
Постійно
|
|
Модуль
4. Загальнотехнічна (технологічна ) підготовка (використання ІКТ в
навчально-виховному процесі)
|
|||
4.1.
|
Створення
мультимедійних презентацій
|
||
4.1.1
|
Провести у 7 класі урок з історії України на тему: «Наш
край у другій половині XIV
– XV ст.»
|
ІІ півріччя
2018року
|
|
4.1.2
|
Провести у 6 класі урок з історії на тему : « Стародавня Індія»
|
І півріччя
2019року
|
|
4.1.3
|
|
|
|
4.2.
|
Розробка
методичних і дидактичних матеріалів за допомогою текстового редактора
|
||
4.2.1
|
Створення дидактичних матеріалів для учнів в середовищі
текстового редактора.
|
Постійно
|
|
4.2.2
|
Створення методичних матеріалів для вчителя за допомогою
текстового редактора.
|
Постійно
|
|
4.3.
|
Зібрати
добірку словників (в електронному варіанті),опанувати методику їх
використання на уроці
|
||
4.3.1
|
Електронний
словник «Історія України»
|
Постійно
|
|
4.3.2
|
Тематичний
електронний словник Всесвітня історія
|
ІІ півріччя
2017 року
|
|
4.3.3
|
|
|
|
4.4.
|
Використання
Веб-технологій у навчальному процесі. Web-2.0
|
||
4.4.1
|
Ознайомитися із послугами Web-2.0.
|
ІІ півріччя
2017 року
|
|
4.4.2
|
Створити власний блог.
|
ІІ півріччя
2015року
|
|
4.4.3
|
|
|
|
4.4.5
|
|
|
|
4.4.6
|
|
|
|
Модуль
5. Опанування технологіями педагогічних вимірювань та оцінювання якості
освіти
|
|||
5.1.
|
Розробка
діагностичного інструментарію (анкети, тестові завдання тощо)
|
||
5.1.1
|
Дидактичні
посібники на друкованій основі: таблиці, роздатковий матеріал; посібники
підручники та ін.
|
ІІ півріччя
2016 року
|
|
5.1.2
|
Розробити дидактичний матеріал з краєзнавства для 5, 6,7, 8 класів
|
ІІ півріччя
2017 року
|
|
Модуль
6. Участь у методичній роботі.
|
|||
6.1.
|
Робота
над індивідуальною науково-методичною проблемою
|
||
6.1.1
|
Особливості використання інтерактивних методів на уроках історії .
|
І півріччя
2017 року
|
|
6.1.2
|
Скласти каталог публікацій з проблеми «Особливості
використання інтерактивних методівна
уроках історії т».
|
І півріччя
2019-2020 років
|
|
6.2.
|
Підготовка
виступу на методоб’єднанні ( педраді, семінарі)
|
||
6.2.1
|
Виступ на
педрад «Технології ітерактивного навчання»
|
ІІ півріччя
2016 року
|
|
6.2.2
|
|
|
|
6.3.
|
Участь
у конкурсах
|
||
6.3.1
|
Взяти участь у
районному семінарі « Практичні заняття, як засіб творчого самовираження
особистості учня»
|
Листопад
2015
|
|
6.3.2
|
|
|
|
6.4.
|
Проведення
майстер-класів, тренінгів тощо
|
||
6.4.1
|
Підготувати на методоб'єднанні "Удосконалення сучасного
уроку шляхом впровадження інтерактивних методів навчання з метою підвищення якості
навчально-виховного процесу"
|
ІІ півріччя
2017 року
|
|
6.4.2
|
Провести
засізання круглого столу : «Мультимедійні та інші методи викладання
історії та суспіствознавчих
дисциплін»
|
І півріччя
2019-2020 років
|
|
Модуль
7. Формування здоров’язбережувальних компетентностей
|
|||
7.1
|
Свідоме виконання елементарних правил збереження та
зміцнення здоров’я
|
Постійно
|
|
7.2
|
Дотримання під час проведення уроків безпеки праці та
виробничої санітарії
|
Постійно
|
|
7.3
|
Проведення
фізкультхвилинок на уроках історії у 5-6класах.
|
Постійно
|
|
Модуль
8. Формування загальнокультурних особистісних компетентностей
|
|||
8.1
|
Відвідати Марійський духовний центр в с. Зарваниця Теребовлянського
району.
|
Протягом літніх
канікул
2016 року
|
|
8.2
|
Відвідати
Заліщицький краєзнавчий музей
|
Протягом літніх
канікул 2017року
|
|
8.3
|
|
|
|
5.
Прогнозований результат
Для учнів
·
покращення розвитку мислення учнів;
·
підтримка творчо здібних учнів;
·
підвищення якості освіти;
·
підвищення рівня зацікавленості учнів до
вивчення історії
Для вчителів:
·
підвищення якості освітніх послуг в умовах
особистісно компетентнісної освіти;
·
можливість творчого, педагогічного пошуку;
·
само реалізація особистості;
·
гарантія кінцевого результату;
·
проектування майбутнього навчального процесу
6.
Форма звіту
Створення
власного портфоліо, яке містить матеріали до уроків історії, з використання
інтерактивних методів навчання
-
пакет
виховних заходів (сценарії, плани, конспекти, презентації);
-
матеріали
доповідей на педраді та методоб’єднанні;
-
конспекти уроків;
-
електронні
презентації;
-
дидактичне
забезпечення;
-
фото-,
відеоматеріали;
-
аналітичні
матеріали.
Немає коментарів:
Дописати коментар