середа, 9 грудня 2015 р.

Брейн-ринг з історії у 8-9х класах

Брейн-ринг з історії у 8-9х класах

Мета: активізувати пізнавальну діяльність учнів, вчитися застосовувати набуті знання в нестандартній ситуації, брати участь в обговоренні історичних питань, підвищувати в учнів інтерес до предмету, навчальної діяльності, розвивати здоровий дух суперництва та співробітництва, берегти пам'ять народу про історичне минуле.

Учасники: команди 8х -9х класів

Хід турніру
1. Відкриття турніру.
        Дорогі діти! В цьому навчальному році ми з вами стали співучасниками Нової історії. Вивчаючи теми, виконуючи завдання, вивчаючи життя і діяльність видатних історичних діячів, ми разом з вами здійснили навколосвітню подорож з відважним Магелланом, відкривали Америку з Колумбом, познайомилися з кардиналом Ришельє і козацьким гетьманом Байдою-Вишневецьким, першим царем Іваном ІУ Грозним, громили поляків під Жовтими Водами і Батогом, прагнули об’єднання України з Петром Дорошенко.
       Сьогодні ми зібралися, щоб помірятися силами в знанні   І періоду Нової історії  на історичному брейн-рингу.
       Ми вітаємо команди та їх капітанів:
    8-а -   капітан_____________________________________________________
    8-б -  капітан_____________________________________________________
    9-а-  капітан______________________________________________________
    9-б-  капітан______________________________________________________
Щастить вам!
     Судити наш Брейн-ринг буде журі в складі :
 Винницький Орест Іванович, Зубик Ольга Климентівна, Сердюк Ольга Іванівна, Гоцуляк Світлана Володимирівна.
До відома всіх:     Болільники та інші команди уважно слідкують за завданнями і можуть доповнювати відповіді.

Оцінювання:          За правильну відповідь команда отримує -3  бали
                                За суттєве доповнення іншої команди, болільників   - 2  бали

Першочерговість встановлюється…

І тур «Обертаючи коло»
         Капітани обертають коло і отримують запитання. Команда може радитися і готувати відповідь протягом 30 сек. Журі слідкує за часом. (Додаток 1)

ІІ тур «Плутослови»  (Додаток 2)
            криптограма

ІІІ тур – Болільники  (Додаток 3)
   Правильні відповіді принесуть команді по 0,5 балів

ІV тур – «Хронологічний ряд»
       Протягом 1 хв. команди встановлюють хронологію діяльності видатних осіб України, потім передають журі.   

V тур «Що об’єднує? »
        Капітани обирають порядковий номер запитання і протягом 30 сек. команда  готує відповідь.
1. Кортес, Магеллан, Колумб, Васко да Гама, Пісарро.
2. Косинський, Наливайко, Т.Федорович, Я.Барабаш, Сулима, Я.Острянин.
3. Іван Грозний, Єлизавета Велика, Карл Великий, Марія Тюдор,  Вільгельм ІІ Оранський.
4. індепенденти, левеллери, луддити, віги, торі, кавалери, залізнобокі.
5. водяне колесо, паровий двигун, «Дженні», Ричард Аркрайд.
6. Андрусово, Бахчисарай, Константинополь
7. Ж.Кальвін, Генріх VІІІ Тюдор, Мартін Лютер, Томас Мюнцер.

VІ тур – емблеми та назви.
       Журі оцінює  їх відповідність історичній грі

Завершення гри.
Нагородження переможців.
                                                                                                  

  Додаток  -  І
1. Чому деякі історики називають Запорозьку Січ козацькою  християнською демократичною республікою?

2. Чому в 60-70 рр. XVІІ ст. не вдалося зберегти єдність України?
3. Чи згодні ?   Англійські робітники підтримували збільшення кількості машин на мануфактурах і фабриках.
4. Хто зайвий в переліку і чому?
Тиціан, Рафаель, Шекспір, Мікеланджело, Рембрандт.
5. З чим пов'язаний вислів : «Вівці поїдають людей» ?
6. З чим пов'язаний вислів:  «Чия влада, того й віра» ?
7. Чи згодні?   
 Польський король за рівнем влади наближався до абсолютизму .
8. Які країни посягали на українські землі протягом її історії?
9.З чим був пов'язаний в Московській державі Смутний час?


Додаток  - 2

КРИПТОГРАММА
Розшифрував ключові слова і замінив цифри відповідними буквами, ви прочитаєте вираз і його автора.
КЛЮЧОВІ СЛОВА:
2, 1, 5, 18,22, 3, 18, 3, 4 – система заходів Івана ІV з метою зміцнення царської влади
7, 3, 9, 10, 5, 11, 10,3, 12, 7, 8  - втручання одних держав у внутрішні справи  іншої
13, 5, 15, 6, 2, 11, 10, 12, 26, 17, 18, 19 -  гетьман Лівобережжя, вбитий під час повстання козаками
20, 21, 8, 6, 9, 4  -  панівний стан Речі Посполитої

23, 21, 18, 24, 4, 11, 10, 9, 4   --  відома англійська королева

27, 21, 2, 13, 2, 25, 4    -  поселення на кордоні держави, звільнене від податків

ВІДПОВІДЬ:
17, 2, 21, 18       1, 5, 4, 12, 15, 23, 20    25, 21, 8           25,10, 5,30,4,11,18  - 

15,4,12,15,23,20     3,4   27,10,13,10 .   21,15,25,2,11,8,17
                                          
     Додаток 3    «Болільники» 
1. В якій країні правив Грозний?
2. Степан Разін – повстанець чи боярин?
3. На які частини Дніпро розділив Україну?
4. Хто очолив НВВ проти Р.П.?
5. Хто правив раніше Карл ІІ Стюарт   чи    Вільгельм ІІ Оранський?
6. Хто правив раніше  Михайло Романов  чи Іван Грозний?
7. Що таке революція?
8. Кого називали козаками?
9. Що відкрив Колумб?
10. В якій країні були Лжедмитрії?
11. Якого англ.. короля стратили?
12. Кого називали шляхтичами?
13. кого називали «віги»
14. кого називали торі?
15. хто такі кріпаки?
16. Хто правив раніше: Іван Мазепа чи Іван Самойлович?
17.В якій країні були « кавалери» та «круглоголові»
18. Автор картини «Джоконда»
19. Автор картини «Сікстинська мадонна»
20. В якій країні відбулася Варфоломіївська ніч
21. Що означає реставрація?
22. В якій країні тривали гугенотські війни?
23. Прізвище Галілео …….
24. Прізвище Васко……..
25. Прізвище Джордано …………
26. Прізвище Дем’ян …………..
27. Яка держава утворилася в результаті Люблінської унії?
28. станово-представницький орган в Англії?



Немає коментарів:

Дописати коментар