неділя, 20 грудня 2015 р.

природа та населення стародавньої греції 6клас

Історія 6клас             дата ______________________
Тема :  Природа й населення Стародавньої Греції

Мета:ознайомити учнів з географічним положенням, природно-кліматичними
 умовами Балканського півострова і островів Егейського моря, населенням
Давньої Греції та довколишніх земель. Розкрити особливості Мінойської
палацової цивілізації, розвивати вміння: називати основні заняття греків, час
розквіту Критської цивілізації, основні грецькі міфи Критського циклу, їх героїв,
характерні риси Критської цивілізації;показувати на карті територію Критської
цивілізації, Пелопоннес, Лаконіку, Аттику;застосовувати та пояснювати на
прикладах поняття і терміни: «античність», «елліни», «грецькі міфи»,
«цивілізація»;наводити приклади культурних досягнень на Криті;
        визначати вплив природних умов на життя людей на Балканському півострові та
островах Егейського моря;пояснювати відомі крилаті вислови.
виховувати інтерес до історії, розвивавти допитливість, потягу до знань. 
Тип уроку: вивчення нового навчального матеріалу.
Хід уроку
І. Етап організації навчальної діяльності.
Ознайомлення учнів з темою уроку.(Слайди 1,2)
Мотивація навчальної діяльності
- Визначте, які питання будуть розглядатися на уроці.
- Що ви очікуєте  від сьогоднішнього уроку?
ІІ. Актуалізація опорних знань, вмінь та навичок учнів. (Слайд 3)
-                Що таке цивілізація?
-                Де виникли перші цивілізації?
-                Які природні умови цьому сприяли?
-                Назвіть основні заняття людей у давнину.
Висновки:
Найдавніші цивілізації виникли в Єгипті, Месопотамії, Індії, Китаї. Виникненню перших цивілізацій сприяли природні умови, що позитивно впливали на розвиток землеробства (іригаційного), скотарства, ремесла, торгівлі, були поштовхом до постійного вдосконалення організації суспільства.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
На уроці ми починаємо розглядати виникнення цивілізацій в Європі. Одна з перших європейських цивілізацій – Грецька.
Давні греки називали свою країну Елладою, а себе еллінами. Цивілізацію Греції  називають античною.
-  Дайте визначення поняття антична цивілізація.
Антична цивілізація (від латин. «стародавня») – цивілізації Стародавніх Греції та Риму.
(Слайд 4) Постановка проблемних питань:
1.                 Давні греки говорили: «Гори захищають і розділяють, а море поєднує».  Що це означає?
2. Деякі  дослідники історії Давньої Греції вважають, що «Море цивілізувало греків». Чи згодні ви з цим твердженням? Свою відповідь поясніть, спираючись на історичні факти.

1.    Географічне положення та природа Давньої Греції.
Греція – країна гір і морів. (Слайд 5)
• Робота учнів із текстом підручника § 24, п.1, с122 – 123 та історичною картою.
- Визначте географічне положення Греції та Єгипту.
- Порівняйте  природно – кліматичні умови Греції та Єгипту.
- Запишіть висновки у таблицю. (Слайд 6)
Країна
Географічне
розташування
Річки, гори,
пустелі
Клімат
Корисні копалини
Греція




Єгипет




- Визначте спільні та відмінні природні умови Греції та Єгипту.

Висновки: (Слайди 7,8,9,10)

Країна
Географічне
розташування
Річки, гори,
пустелі
Клімат
Корисні копалини
Греція
 Південь Європи, Балканський пів -ов. Омивається морями: Егейським, Іонічним,Критським, Середземним. Велика кількість островів. Берегова смуга створює безліч заток, бухт, проток
 Річки — бурхливі восени взимку,навесні пересихають.
 Балканські гори. Земля - кам’яниста, неродюча
 Спекотний, посушливий
Залізо, мідь, срібло,
 камінь та глина
Єгипет
 Північний схід
 Африки.
 На півночі омивається Середземним морем
 Повноводна річка — Ніл. Волога, родюча земля після розливу Нілу. Пустеля
 Сахара
 Спекотне, сухе  повітря, гарячі вітри, відсутність дощів
 Камінь
• Розгляд проблемного питання.
Давні греки говорили: «Гори захищають і розділяють, а море поєднує».  Що це означає?
Висновки:
Балканські гори захищають країну від холодних вітрів, зовнішніх ворогів. Поділяють Грецію на три частини:
Північну Грецію (області – Фессалія, Епір, Македонія);
Середню Грецію (області –Беотія, Фокіда, Етолія, Локрида, Аттика);
Південну Грецію (Пелопоннес) (області – Мессенія, Лаконіка, Аркадія, Ахайя).
Північна та Середня Греція з`єднані єдиною дорогою, прокладеною Фермопільською ущелиною. Середня Греція з`єднана з Південною Коринфським перешийком.
(Слайд 11)
Природні умови, які  були притаманні Греції та Єгипту: жаркий клімат, рідко йдуть дощі.
Природні умови, які  були притаманні Греції:
У Греції немає повноводних річок
Греція – гірська країна
Земля – кам`яниста, неродюча
Греція – морська країна
Має запаси корисних копалин
2.    Основні заняття населення.
• Бесіда з учнями.
- Визначте, як географічне положення та природні умови вплинули на заняття  населення Давньої Греції та довколишніх земель.
• Працюючи з текстом  підручника § 24, п.2, поясніть, чому у давнину греки плавали головним чином вздовж східного берега півострова і не виходили у відкрите море.
Висновки:
(Слайд 12)
Греція у давнину ледве забезпечувала себе хлібом. У той же час її природні умови сприяли вирощуванню на схилах пагорбів та гір винограду, оливкових дерев, розвитку скотарства (кіз, овець, корів), розвитку ремесел (металургія, ковальство, гончарство, ткацтво, ювелірна справа), кораблебудування, рибальства, мореплавства, морській торгівлі.
Море в житті греків відігравало велику роль. З найдавніших часів греки стали морським народом. Вони будували кораблі, схожі на великі човни, які мали щогла з вітрилами. Вздовж бортів сиділо 50 гребців, на кормі стояв кормчий (рульовий), який управляв кораблем за допомогою великого весла.
(Слайд 13)
 У давнину греки плавали головним чином Егейським морем, яке має хвилясту берегову смугу й густо розкидані острови, бо відстань між ними не більше 50 км і гори видно здалека. Крім того, грецькі кораблі були  невеликими,  легкими, не витримували штормів; великій команді не вистачало запасів їжі та води; у греків не було компаса.

(Слайд 14)
Теплий, сприятливий для землеробства клімат давав змогу вирощувати зернові, виноград, оливи. У морі було багато риби й інших морепродуктів. Більшість населення Криту становили землероби, скотарі, рибалки. Острів славився своїми ремісниками, які вміло обробляли дерево, камінь, бронзу, залізо, дорогоцінні метали, знали гончарний круг та ткацтво. 
Культурні досягнення мінойської цівілізації – могутні міста: Кносс, Фест, Малія, Закро; розвиток архітектури (палаци), живопису (фрески), писемності (письмо «А», письмо «Б»)
• Розгляд проблемного питання.
Висновки:  (Слайд 15)
Родючої землі у Греції мало, повноводних річок немає, тому створити іригаційну систему, як у країнах Сходу, було неможливо.
Багатством Греції були моря: зручні бухти, чисельні острови, що розташовувалися недалеко один від одного, створювали умови для розвитку мореплавства. Ставши мореплавцями, греки створили розвинені цивілізації.  Прикладом є найдавніша  цивілізація  в  Європі, що виникла на острові Крит.

ІV. Узагальнення і систематизація знань.
- Які питання були розглянуті на уроці?
Історичний диктант.(Слайд 16)
Греція розташована на … півострові
Півострів омивається морями…
Гори поділяють країну на … частини
Найвища гора…
Давні греки називали свою країну…
Найдавніша цивілізація в Європі виникла на…
Найдавніша цивілізація в Європі  була відкрита…
Період розквіту найдавнішої цивілізації  в Європі…

V. Підсумки уроку.
Продовжіть речення:(Слайд 17)
Сьогодні на уроці я дізнався…
Я не вмів, тепер я вмію…
Мені потрібно навчитися…
Мені потрібно повторити

VІ. Домашнє завдання: (Слайд 18)
Опрацювати § 24, виконати завдання контурної карти

Немає коментарів:

Дописати коментар